Monday, June 28, 2010

people minded

minggu nie memang agak kebosanan apabila workload di office tidak beberapa heavy maka i took the chances to go through few artist portal. yeah mostly pasal gossips. ye aku mengaku, aku ni sebuk je nak tau perihal artist. kasihan kadang2 bile difikirkan pasal artist. ur a public figure and every second people wants to find stories that they can sell about u. once ur a celebrity, goodbye privacy.

so, yah. there's a lot of gossips. banyakla. tak perlu disebutkan satu per satu. tp wat caught my interest ialah komentasi (comments) yang panjang berjela. bila di baca satu persatu, aku mula rasa tertanya, kau tuhankah untuk memberi komen membina seperti ini sehingga ko sanggup menggunakan kata kata keras atau lebih keras di panggil bangsat tentang isu2 yg ko rasa ko teringin nak comment.

biasanya akan dua type of comments. sama ada mereka yg akan commen kaw-kaw memburukkan orang2 yg di comment atau pun yang lagi satu adalah orang yang bersifat neutral di mana ini adalah golongan minoriti yang di mana sekali je die comment, golongan orang yang pertama itu akan membidas menggunakan segala fatwa yang wujud dan tidak wujud.

terus terang ingin aku katakan, aku bukanlah manusia yang baik. tapi aku cuma rasa, tak perlulah ko nak comment sekiranya ko sendiri buat nakal. nasihat dulu orang sekeliling ko baru la ko nak komen orang lain. mana tau perubahan yg ko buat di sekeliling ko dulu mampu membuat perubahan ke serata dunia.

hidup kita nie kejap je. banyak mende siut bila direnungkan kita kena perbetulkan. maka oleh itu, marilah kita renung renungkan


No comments:

Post a Comment